며칠 전 거래처에서 퇴사를 하게 되어 담당자가 바뀐다는 메일을 받았다.
최근에 우리 팀에서도 한분이 퇴사를 하게 되어 담당자 변경 메일을 써야 했던 참이었는데
이를 계기로 영어로 담당자 변경 메일을 쓰는 법을 정리해보려고 한다.
 

1. 퇴사를 알리는 메일

인수인계, 담당자 변경을 알리는 메일은 복잡할 필요 없이 아래 세 가지 부분을 넣어 작성하면 된다.
표현하는 방법은 여러 가지가 있지만 자주 쓰는 문장을 위주로 적어보았다.
 

1) 퇴사 알리기

I'm writing to let you know that I've decided to leave A company.
I'm writing to inform you that I am leaving A company.
Today is my last day with A company.
My last day will be July 31, 2023.
 

2) 담당자 변경 안내하기

B will be taking over my work.
B will be responsible for oversea sales.
B will be in charge of oversea sales from next week.
You can reach our to B(email address).
I've copied B in this email for you.
Your new point of contact is B and B is cc'd on this email.
 

3) 감사인사 전하기

Thank you for all the support and goodwill you've shown to me over the years.
I'm very greatful for all of your support along the way.
I enjoyed working with you and thank you for your cooperation.
It's been great getting to know you through A company.
I wish you a good luck in all your future endeavors.
 

4) 메일 샘플

아래는 필자의 거래처로부터 받은 메일이다. 활발한 성격의 그 친구는 퇴사 메일을 받기 전에도 이미 어디로 갈지 이야기를 주변에 많이 알렸었다. 너무 형식에 얽매이지도 않고, 그렇다고 너무 가볍지도 않게 적은 메일이어서 참고용으로 좋을 것 같아 원문을 옮겨 적어보았다.
 
Good afternoon,
 
As many of you know: today marks my final day with A (회사명).
After 7 years of learning and developing business, it is time for a next step in my career.
I want to take the opportunity to thank you all for the pleasant cooperation and relationship!
As I remain in the B sector (업무/산업 부문), I'm sure I'll see many of you again in the future.
 
My colleague C (이름 + 이메일주소) will take over the B business I leave behind.
Please feel free to reach out.
 
Best regards,
 

2. 개편이나 부서 이동으로 자신을 소개하는 메일

This is A, due to an internal reorganization, I've transferred to B department.
I'm A and I'll be your new manager. 
 
* 직책 영어 표현
Executive/Managing director : 이사
General manager: 부장
Deputy general manager: 차장
Manager: 과장
Assistant manager: 대리
 

3. 새로 담당하게 된 자신을 소개하는 메일

새로운 업무를 담당하여 자신을 소개해야 하는 메일에는 자기소개로 간단하게 시작하면 된다.
처음 인사를 하는 메일인 만큼 많은 내용을 담을 필요 없이 앞으로 담당하게 될 업무와 함께 일하게 되어 기대가 된다는 말로 마무리하지.
 

1) 자기소개

This is A(이름), B(직책) at C(회사).
I am A(이름), new B(직책) for D(업무/프로젝트).
 

2) 전임자 언급 및 담당 업무 알리기

As Y is no longer with C company, I'll be replacing Y(전임자)'s job.
I'll be taking over Y(전임자)'s duties.
I'm now in charge of D(업무/프로젝트)
Moving forward, I'll be taking over his/her job.
I'll be handling D, replacing Y starting next week.
I'll be replacing Y, who has recently left C company.
 

3) 맺음말

I look forward to working with you.
I'm glad to work with you.
Please don't hesitate to email me if you need any support.
Kindly let me know if you need any help.
 
 
오늘은 영어로 인수인계, 담당자 변경, 퇴사메일, 자기소개 메일을 쓰는 법을 배웠는데, 이를 바탕으로 많은 분들이 깔끔하게 마지막 메일을 작성하여 거래처에게 감사함을 전하고 다음의 만남을 기약할 수 있었으면 좋겠다.

+ Recent posts